Як їздити на нерозмитнених автомобілі з єврономерами? Чи є законні способи ввезти машину і без проблем її експлуатувати? Що передбачає законопроект №5567, який дозволить легально пересуватися на нерозмитнених автомобілях з номерами інших держав.
На сьогоднішній день на дорогах Укаїни все більше автомобілів з європейськими номерами. Підставою для цього є ст. 380 Митного кодексу.
У ній сказано, що тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами в Україну транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року за умови, що будуть зареєстровані в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.
Інша справа резиденти, тобто громадяни України. Вони можуть ввести легковика вагою до 3,5 т і причепи на рік під письмове зобов'язання про їх зворотне вивезення за умови письмового декларування та після сплати всіх необхідних митних платежів.
Як бачите різниця суттєва. Тому найпоширенішою схемою ввезення іномарок стала наступна. Покупець, який не хоче платити за розмитнення, сам або через посередника знаходить за кордоном потрібну машину, платить за неї обумовлену суму, оформляє її на юридичну особу (будь-яку фірму) в якості комерційного транспорту, який буде їздити по дорогах України за службовими потребами.
Мінуси такої угоди - треба щорічно перетинати український кордон, а іномарка юридично належить компанії, що несе за собою певні ризики. Зате істотний плюс - авто за доступною ціною. У тій же Польщі машина 2012 року в. з об'ємом двигуна 1600 куб см коштує 4 тис. євро, в той час як її розмитнення в Україні обійдеться більш ніж в 2 тис. євро.
Комітет Верховної Ради з податків і митних платежів розглядає оновлений законопроект №5567, який дасть змогу легально їздити на нерозмитнених авто з номерами інших держав.
Легалізувати експлуатацію нерозмитнених автомобілів має законопроект №5567 «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо врегулювання транзиту, тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування)», під яким підписалися одразу 95 нардепів. Приблизно стільки ж народних обранців були авторами законопроекту про зниження акцизів на вживані автомобілів. Отже, є велика ймовірність, що проект ухвалять. Наразі документ перебуває на розгляді профільного Комітету з питань оподаткування та митної політики, але дату розгляду його поки що не оголошено.
Між тим, нещодавня ситуація в Києві з перекриттям доріг і палаючими шинами змушує нардепів не відкладати питання набезрік і розглянути його по суті. Адже проект зачіпає безліч законів і підзаконних актів, а також документів міжнародного права. І крім прихильників, у нього є не менша армія затятих супротивників.
Як же 95 нардепів пропонують легалізувати автомобілі на литовських, польських, чеських, словацьких, грузинських і болгарських номерах? З їх власників планують брати плату. Тут вже починаються умови, за яких можливе ввезення та експлуатація таких машин. По-перше, автомобіль має бути старшим за 7 років із дня випуску. По-друге, він може бути легковим, комерційним з повною масою до 3,5 тонн або причіп до нього, мотоцикл. Ця пільга може діяти тільки для одного автомобіля на одну людину. А учасників АТО планують взагалі звільнити від сплати будь-яких платежів.
Машину можна буде ввезти на 1 рік, продовжити цей термін максимум на 60 днів. Але щоб продовжити термін тимчасового ввезення ще на 1 рік, виїжджати за кордон не знадобиться. Нардепи вважають, що треба буде приїхати в найближчий митний орган та оплатити наступний платіж за тимчасове користування автомобілем. Втім, доки в Україні діє екологічна норма Євро-5 цей законопроект буде непрацездатним. Тому під час ухвалення цього проекту нардепам доведеться змінювати ще безліч чинних законів.
Загальну суму всіх митних платежів треба помножити на 3,6%. Це і буде річний розмір плати за їзду на нерозмитненій машині в Україні у 2017 році.