Чи вигідний електромобіль? Наскільки він простий в експлуатації і обслуговуванні? Чи боїться електромобіль морозів? Як часто і довго потрібно заряджати електромобіль. Розглянемо найпоширеніші міфи про електромобілі.
МІФ 1 - Його дорого купити
Електромобілі без пробігу стоять помітно дорожче однокласників з ДВС: скажімо, найдешевша комплектація VW Golf обійдеться в 466 000 грн., А Nissan Leaf - близько 800 000 - 900 000 грн. Однак, в сегменті старих машин все не так: ціна дво-трирічних Golf і Leaf буде приблизно на одному рівні. До того ж електромобілі часто оснащені багатшими машин з ДВС того ж класу. На жаль, в Україні, на відміну від інших країн, немає державної дотації на покупку нового електромобіля (10-30% роздрібної ціни), - а тоді розрахунки для покупця електрокара була б більш цікавими.
Висновок: Частково правда
МІФ 2 - Він простий і не вимагає сервісу
З простотою не все так просто. Рухомих деталей в електромобілі менше, але це не означає, що він простіше. Так, у нього відсутня двигун внутрішнього згоряння, але зате є масивна батарея на міцному каркасі, набрана з десятками зв'язаних між собою осередків з кабелями різного призначення, роз'ємами і аварійним розмикачем. Неодмінно повинні бути такі великі і непрості електронні блоки, як инвертер струму, бортове зарядний пристрій з перетворювачем, модуль управління батареєю. Плюс додаткове обладнання - вакуумний насос підсилювача гальм з електроприводом, конвертер на 12 вольт, розетки для кабеля підзарядки, сам кабель, іноді - імітатор звуку працюючого двигуна. Само собою, на колишньому місці підвіска, механічна трансмісія (нехай і не вимагає перемикання ступенів), рульове управління, гальма, системи безпеки, грубка, кондиціонер, в деяких випадках є і система охолодження з радіатором...
Все це, як і у звичайного автомобіля, вимагає обслуговування - контролю робочих рідин, зносу, регулювань, заміни витратних матеріалів... Так що і електромобіль періодично вимагає як мінімум плановий сервіс. При стандартному ТО замінять колодки, гальмівні диски, мастило в редукторі трансмісії, втулки підвіски. Діагности сканують пам'ять блоків управління, контролюють, додають і замінюють робочі рідини - гальмівну, охолоджуючу, холодоагент.
Висновок: Неправда
МІФ - 3 Електромобіль боїться морозів
Літій-іонні батареї більшості поширених електромобілів не можуть нормально працювати при температурі нижче мінус 10о С. Для збереження штатних характеристик (а іноді і для працездатності в принципі) їх доводиться підігрівати - на місці ночівлі перед поїздкою, або від власних нагрівальних пристроїв електромобіля. Під час віддачі енергії, тобто при роботі, літій-іонна батарея виділяє тепло і додаткового обігріву не вимагає. Однак в морози ємність акумуляторів падає. Крім того, додає проблем і електричний обігрівач салону, що відбирає багато енергії у тягового акумулятора. В результаті пробіг електрокарів в зимовий час скорочується на 30-50%, а також з-за обмеження струму помітно збільшується час зарядки акумулятора - потрібно додавати до нього від півгодини до декількох годин.
Висновок: Правда
МІФ 4 - Його потрібно заряджати часто і довго
Наведені в заводських мануалах електромобілів даних про пробіг на одній зарядці куди скромніше, ніж запас ходу на повному баку для бензинових або дизельних аналогів. А насправді і заявлених виробником цифр в 150 - 250 км досягти не так просто, в реальності пробіги електрокарів ще скромніше. Хіба що розкішний Tesla S може проїхати без підзарядки близько 400 км. Що стосується підзарядки - від домашньої 220-вольтової розетки сучасний електромобіль повністю «заправляється» за 6 - 9 годин. Більш потужні «прискорені» станції можуть зробити це за 2-4 години, і мережа таких «заправок» в Україні вже формується. Найпотужніші зарядні станції ( «суперчарджери») дозволяють поповнити запас енергії в батареї на 80% приблизно за 0,5 години, але вони не завжди корисні акумулятора. В Україні є кілька таких пристроїв.
Висновок: Частково правда
МІФ 5 - Він вигідний
Однозначно відповісти на це питання не можна. З точки зору щоденного використання електромобілі звичайно ж вигідніше машин з ДВС, оскільки витрати на «заправку» електрикою набагато нижче. Але якщо врахувати більш високу вартість нового електрокара (див. Міф №1), а також необхідність заміни батареї після 5 - 8 років служби (при її ціні в кілька тисяч доларів), то питання рентабельності виглядає вже не так однозначно. Економічну доцільність покупки електромобіля в кожному конкретному випадку потрібно розраховувати індивідуально.
Висновок: Частково правда
Підсумувавши вищеописане, можна зробити висновок, що при всіх його цікавих якостях електромобіль поки далекий від тієї практичності, яку дає звичайна машина. В умовах нашої країни він все ще залишається справою ентузіастів і людей, які хочуть підкреслити свою неординарність.
Якщо Вам потрібна незалежна експертна оцінка автомобіля чи автотранспортного засобу - звертайтеся до наших спеціалістів.
Джерело: Autocentre.ua